Is pasta maken moeilijk?

Omdat ik nog een kipfiletje en wat spekjes in de koelkast had liggen, vond ik het een leuk plan om zelfgemaakte raviolikussentjes te maken vandaag. Kopje verse tomatensoep vooraf en de kussentjes met een courgettesaus. Klinkt toch niet al te moeilijk dacht ik zo.

Nu heb ik echt al wel eens eerder zelf pasta gemaakt, dus ik zag al heerlijke ravioli op mijn bordje liggen. Bloem, water, olijfolie en zout kneden en in de koelkast laten rusten. Ondertussen de kipfilet en spekjes in de porkert 8 snel tot een lekker gehakt malen, een beetje kastanjes en kruiden erbij, en het uitrollen van het deeg kan beginnen.

Nu zal ik even vertellen hoe ik het deeg heb gemaakt. 300 Gram tarwebloem boven een kom gezeefd, 2 eetlepels olijfolie erbij, een theelepeltje zout en een 1/4 liter lauw water erbij. Met de pollepel goed geroerd. in het recept stond dat het deeg kruimelig moest zijn, maar dat was niet het geval: het deeg was behoorlijk nat. Nu ja, kan gebeuren. Wellicht lost zich dat in de koelkast wel op.

Ja! Failed it!

Na een uur zag het deeg er mooi droog uit. Pastamachine op de werkplaat bevestigd en draaien maar. Huh??? Het deeg is zeiknat aan de binnenkant. Bloem erbij, bloem erbij, bloem erbij, maar het bleef te nat. Ondertussen was het 6 uur en sloeg de verbijstering om in regelrechte dierlijke woede. Ik liet mij toch niet kisten door een stuk deeg? Wat dacht dat deeg wel? Ik zal niet in details treden, maar uiteindelijk moest ik het deeg van de vloer schrapen dat daar met veel agressie was beland.

Pasta zelf maken niet moeilijk? Je kan beter een pak opentrekken.

Mijn lief is door de stromende regen gefietst om bij de snackbar frietjes met frikadellen te halen…

 

Maar toch, ik ben niet voor één gat te vangen, dus ik probeer het nog een keer. Benieuwd of dat is gelukt?

Een reactie op “zelf pasta maken (failed it)

Plaats een reactie